reklama

Soci-cesta domov 2

Vždy sa to stáva presne podľa toho istého scenára. Keď sa niečo zásadne zmení, mám na pár týždňov dobrý spánok. Potom sa mi vráti moja nespavosť, ktorá ma sprevádza od útleho detstva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Aj teraz tak. Od príchodu sem, som zatiaľ spal každú noc ako bábenko a vstávam skoro ráno. Okolo šiestej. Sergej nás zvyčajne príde vyzdvyhnúť medzi deviatou a desiatou, pretože práce je zatiaľ málo a ani náš zamestnávaťeľ s tým nemôže mnoho robiť. A tak odchádzame z hotela o deviatej a potom sa túlame medzi niekoľkými destináciami. Hlavne teda naše budúce pracovisko, kancelária nášho šéfa a hotel našich amerických kolegov. A potom po obede končíme zvyčajne skôr a tak sa túlame ulicami Adlera, kde bude prebiehať celé to olympíske šialenstvo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novučičké nákupné centrá, ktoré viac ako lacný Londýn pripomínaju cenami Polus či Aupark pred desiatimi rokmi. Alebo popri pobreží domov, či do baru kde spevák a speváčka spievajú ruské šlágre osemdesiatych rokov. A celá tá atmosféra na pobreží v mnohom pripomína Zemplínsku Šíravu v deväťdesiatom. V bare, ktorý sme si obľúbili vďaka tej zábavnej atmosfére oravskej svadby z devaťdesiateho tretieho, potom do noci, pri pive a večeri pozorujeme tancujúcich šesťesiatnikov a krásne dlhonohé ruské devočky. Tie su tu obzvlášť nebezpečné. Kolega v prvý deň napočítal svojich asi tridsať budúcich manželiek a ja sa tretí krát za deň zaľúbim už pred obedom, čo je asi päť hodín skôr ako sa mi to dialo v Londýne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Trpia tu nejakou zvláštnou posadnutosťou značkou Adidas a tak nie je nezvyčajné že v najväčšom a najnovšom nákupnom centre v centre Soči (presnejšie v jeho hlavnej časti) je tých adidas obchodov šesť. Konieckoncov v našej časti mesta je pať značkových adidas obchodov. Niet sa potom čo čudovat že do barov a na diskotéky chodia mnohí v modrých teplákoch z troma bielimi pásikmi. No v nedeľu sa všetci vyštramákujú. Obleky, čierne nablískané topánky a tie dlhonohé krásavice v topánkach z podpatkami vyššími ako sú nohy mojho stolíka. Je pravdou že chodiť v nich často moc nevedia a že ich muži či priatelia sú pri nich vďaka tomu o hlavu kratší.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je polovica Októbra a miestny sa v mori ešte stále kúpu. Aj keď povedať o dovolenkujúcich sibírčanoch že sú miestny je na diskusiu. Takto to teda zhodnotil Sergej, Tatiana (čašníčka z nášho obľúbeného baru) a náš zatiaľ jediný podriadený.

Náš zatiaľ jediný podriadený. Má troch supervisorov, nášho šéfa a ešte musím zarátať samozrejme dvoch australanov, jedného američana a jedného kanaďana ktorí sú mu takisto manažérmi. Ako to už totiž v takíchto prípadoch býva, štruktúra riadenia je tu dosť rozvetvená. Aj v tomto akoby som sa vrátil v čase. Aj keď skúsenosť mám podobnú z Londýna, kde zvyčajne anglický zamestnanci posedávaju pri šálke čaju viac ako pol dňa a zvyšnú čast práce sa venuju rozhovorom o tom, aký najvhodnejsí postup na vykonanie úlohy zvoliť, až napokon po par týždňoch objednajú jedného poľského kontraktora ktorý prácu urobí za jeden deň. Všimol som si tu tú povestnú tímovú prácu, ktorá bola u nás tak slávna za čias budovania lepších dneškov. Na ceste, okolo jamy stálo asi desať ľudí v monterkách, zatiaľ čo jeden (z nejakého zvláštneho dôvodu najstarší) lopatou vyhadzoval z jamy piesok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A aj keď mnohí prave tomuto fenoménu pripisujú fakt že sa z niektorími stavbami mešká, ja ako človek ktorý zažil aj výstavbu v olympískom parku v Londýne všetkých ubezpečujem že Londýn pol roka pred hrami vyzeral veľmi podobne a že napokon všetko všetci stihnú pretože nikto si tu nemôže dovolit nejakú tú blamáž.

Lubos Sojcek Murin

Lubos Sojcek Murin

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som tulák hľadajúci večnosť, utečenec z krajinky ktorý nevie kam sa vrátiť. Som ten kto verí že aj láska sa dá vypočítať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu