reklama

O mojich dvoch krajinkach

Vlastne mal by som byt nahnevany. Tak som sa ponahlal na hokej az som zabudol vo vrecku nohavic iba mesiac stary telefon. Nebolo by to tak desive keby som tie nohavice nevyzliekol za ucelom prania. A tak telefon pekny novy rychli ukoncil svoj kratky zivot ponoreny v roztoku cistiaceho prasku a horucej vody. Do susicky som ho nedal bo to sa mi zdalo uz trochu moc “posh”. Potom som fical na zapas z Ceskom ktory ako som sa dozvedel az v bare hrali sme az vecer.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Raz som uz finale MS v hokeji videl. Bolo to vtedy a bolo to na namesti SNP. Podla niektorych info tam bolo az osemdesiat tisic ludi a spolu zo zatmenim slnka to bol podla mna najlepsi happening na slovensku. Iste, vsade bolo plno opilcov, ale ty akosi neboli v bojovej nalade a tak som zazil len dva incidenty. Prvy ked nejaky hlupak z tlupy par metrov za mnou chcel len tak volne do davu hodit prazdnu flasu od vina za co ho jeho priatelia zmlatili. Vlastne ho ukopali na zemi co bolo tiez zvlastne potesitelne. Druheho som bol skoro ucastnik. To ked opity nacek hulakal na partiu cinanov, zahalenych v slovenskych vlajkach ako z peknou slovencinou kricali po zapase “Majstri” a ked ho jeho kamarat odtiahol tak sa otocil ku mne a skrical “Slovenskoooooo” a ja som mu v snahe ubrat mu z jeho vasne povedal ze “Igen”. Ten jeho kamarat sa len zasmial a odtiahol ho prec. Bolo to take zvlastne v case kedy sa na slovensku takmer nikto nesmial, akoby verejny smiech bol prejavom neucty k tym menej stastnym ktorych bolo vtedy neurekom, ze sa zrazu ludia dokazali hromadne tesit z niecoho co je tak hanebne nehmotne. Tesilo sa tam cez sto tisic ludi a potom dalsi bo na druhy den som cestoval do mestecka a cestou to bolo opat uzastne. Ludia sa nemracili zrazu akoby si oddychli akoby nasli novy dych a aj ked len nachvilku akoby im to co dosiahli nasi hokejisti dalo nadej ze veci mozu byt ine ze svet mozu menit ty maly pretoze nezalezi na tom aku mas podporu ale na tom ako moc chces a ako moc si veris.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To bolo pred desiatimi rokmi. Pri zapase z USA som vtedy prechadzal mestom a kde tu hluciky ludi postavali pri radiach alebo ludoch ktory mali walkman ci co, a obchody z elektronikou boli zrazu plne ludi. A potom ked sme dali gol tak cela ulica zajasala. Aj zapas zo svedskom bol zabavny. Bol som v praci a pocuvali sme to v radiu a na linke dali pre najazdy robotnikom prestavku na tak sa rozprchli po kancelariach a tlupa asi tridsiatich skoncila u nas. A ked Lasak chytil ten zazracny ktory som vlastne este nevidel. Tak vsetci vykrikli a otocili sa naraz na spanielskeho sofera ktory nic netusiaci nikoho nenasiel a tak dosiel az k nam. Myslim ze prvy moment mu mohol pripadat az surrealisticky, ked najprv stretol len par ludi akoby bola fabrika zavreta a nasledne zacul zo vsetkych stran vykrik radosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vcera bol som opat na hokeji. Tentokrat v londine v bare zvanom priznacne Prague a tentokrat to pripadalo surrealisticke aj mne. Bolo plno a boli tam tak pol na pol cesi a slovaci. A bolo tam aj hodne cechoslovakov teda tych co mali pomalovane obe vlajky kazdu na inom lici. V istom momente zacali cesi pokrikovat “Cesi, cesi cesi” a tak im slovac do prestavky medzi ich vykryky vmontovala tiez nase no kratke “Slovensko” a potom to znelo ako spred dvadsiatich rokov “cesislovensko” a ak okolo prechadzal povedzme rus ci kanadan ktory sledoval hokej aj pred dvadsiatimi rokmi mohlo mu to vlastne mnohe pripomenut. Mne teda rozhodne. Kamaratka povedala ze len si predstav ked vieme takto hrat proti sebe a dat im taku podporu ako by sme mlatili rusov keby sme hrali spolu, Ja som zial musel oponovat bo sila toho timu by nebola dvojnasobna, nebol by to taky tim. Ta podpora by nebola dvojnasobkom ci suctom tych sucastnych a vsetko by bolo inac. Mne to naopak pripomenulo ake super bolo zit v jednom state a ake super je zit v dvoch a ako je to uplne jedno pretoze viem ze dnes bude ten bar plny aj pri hre o bronz a aj o zlato. A opat tam budu aj cesi aj slovaci hulakat na tych svojich. Len tymi nasimi slovenskymi budu o tretej cesi a tymi ich potom vecer slovaci. Snad uz len skoda ze aj morava nie je samostatna. To by sme mali vsetky tri medaily.

Lubos Sojcek Murin

Lubos Sojcek Murin

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som tulák hľadajúci večnosť, utečenec z krajinky ktorý nevie kam sa vrátiť. Som ten kto verí že aj láska sa dá vypočítať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu